FLEXI-DENT FREE
Fogorvosi és Fogászati Páciens Nyilvántartó Rendszer

Általános Szerződési Feltételek

 

  1. A Szolgáltató és adatai

                   

Név: Flexi Medical Hungary Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Székhelye: 1027 Budapest, Tölgyfa utca 28.

Cégjegyzékszám: 01-10-140667

Adószám: 27303292-2-41

Email: info@flexi-dent.hu

Központi telefonszám: 06-1-792-1234

Honlap: http://www.flexi-dent.hu

(továbbiakban: Szolgáltató)

 

A Szolgáltató az általa nyújtandó, alábbiakban részletezett szolgáltatásokat a vele szerződést kötő fél (továbbiakban: Felhasználó) részére a Szolgáltatói Szerződés megkötése és a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) alapján nyújtja.

 

  1. Szolgáltatás

 

2.1 A Szolgáltatás

 

A Szolgáltató online szolgáltatásként fogorvosi és fogászati páciens nyilvántartó rendszert kínál, tart rendelkezésre, mely egy felhő alapon működő, online, havi díj mentes szolgáltatás (továbbiakban: Szolgáltatás). A Szolgáltatás elsődleges célja a fogászatok informatikai igényeinek teljes és széles körű lefedése, kielégítése, működtetése. A rendszer a következő menedzsment részekhez nyújt támogatást, szolgáltatást:

 

 

Szolgáltatónak a Szolgáltatás nyújtása során semmilyen nemű pénzügyi felelőssége nem keletkezik a Felhasználó gazdasági tevékenységével összefüggő pénzügyi, könyvelési feladatainak vonatkozásában, a Szolgáltatás csak és kizárólag a Felhasználónak nyújt támogatást az ilyen jellegű feladatok ellátásához, azok rendszerezéséhez.

 

 

 

2.2 A Szolgáltatás használatának követelményei

 

a) Személyek: A Szolgáltatást kizárólag 18. életévét betöltött, cselekvőképes természetes személy, továbbá gazdálkodó szervezet törvényes képviselője útján veheti igénybe.

 

b) Eszközök és technikai feltételek: Szolgáltatás igénybevételéhez kompatibilis eszközök, szélessávú internet-hozzáférés (minimum 10 Mbit/s letöltési sebesség), valamint az alábbiak szükségesek:

A Szolgáltatás igénybevételéhez időről időre frissítéseket igényelhetnek.

A fentiekben felsorolt tényezők befolyásolhatják a szolgáltatás használatát.

 

c) Használat korlátozása: A Szolgáltatás kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételek által, illetve a vonatkozó jogszabályok, rendeletek vagy a vonatkozó jogszabályi környezetben általánosan elfogadott gyakorlat mértékéig megengedett célokra használható. Ha a Szolgáltatás Felhasználó általi használata vagy egyéb magatartása szándékosan vagy véletlenül veszélyezteti az Szolgáltató képességét a Szolgáltatás vagy egyéb rendszerek biztosítására, a Szolgáltató jogosult minden szükséges lépést megtenni a Szolgáltatás és az Szolgáltató rendszereinek védelme érdekében, a Felhasználó Szolgáltatáshoz való hozzáférésének felfüggesztését beleértve. A korlátozások ismételt megszegése a Felhasználó részére nyújtott Szolgáltatás megszüntetéséhez vezethet.

 

 

 

2.3. A Szolgáltatás nyújtásának megkezdése

 

Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtását a Felhasználó által elvégzett regisztráció után kezdi meg. A Flexi-Dent FREE szolgáltatáshoz külön Szolgáltatói szerződés nem tartozik. A Szolgáltatással kapcsolatos minden információnak jelen ÁSZF-ből kell kitűnnie. Felhasználó a regisztráció során elfogadja jelen ÁSZF-et és azt kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

 

 

  1. Díjak, díjszabás, számlázás, díjfizetés

A Flexi-Dent FREE termék díjmentesen biztosítja a 2.1 pontban felsorolt funkciókat.

 

A 2.1 funkciókon kívül választható hozzá;

 

 

 

 

 

A további modulok aktiválását Felhasználó e-mail-ben kérheti a support@flexi-dent.hu e-mail címen vagy megrendelheti direkt a szoftverben erre kialakított megrendelő gomb segítségével. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a további modulok aktiválásával díjfizetési kötelezettsége keletkezik Szolgáltató felé.

 

A további modulok mindenkori havi díja itt található https://flexi-dent.hu/arlista

 

A Szolgáltató fenntartja a jogot a további modulok havi díjának bármely időpontban történő módosítására. A módosítás hatályba lépése előtt legalább 15 nappal a módosítás tényéről elektronikus úton értesíti a Felhasználót. Az előre kifizetett Szolgáltatás árát a módosítás nem érinti. Ha a Felhasználó a módosítást nem fogadja el, jogosult a számlázó modul szolgáltatást az új díjszabás közzétételtől számított 15 napon belül azonnali hatállyal felmondani.

 

Felhasználó a további modul aktiválásától kezdve köteles annak havi díját fizetni, a Szolgáltató által kiállított számla ellenében, tárgy hónap 15. napjáig.

 

A Szolgáltató a számlát PDF formátumban küldi meg a Felhasználó részére a regisztráció során általa közölt e-mail címre. A kiállított számla PDF formátumban a Felhasználó részére elektronikus úton történő megküldésével a Szolgáltató a számla megküldésére vonatkozó kötelezettségének eleget tesz, a számlaküldés jogkövetkezményei ezzel az értesítéssel beállnak. Az értesítést követően a számla megtekintése és a számlában feltüntetett fizetési határidőben történő teljesítése a Felhasználó felelőssége. Az Felhasználó köteles jelezni a Szolgáltató felé az ÁSZF-ben a számlaküldés hiányának jelzésére rendelkezésre álló határidőben, hogy a számla megküldéséről ugyanezen ÁSZF-ben meghatározott számlázási határidő elteltéig nem kapott értesítést a Szolgáltatótól.

 

A számla összege ellen a Felhasználó a számlán feltüntetett befizetési határnapig reklamációval élhet. Jogos reklamáció esetén a Szolgáltató a helyes összegről új számlát állít ki, amit a Felhasználónak az azon feltüntetett új fizetési határidőn belül kell kiegyenlítenie.

 

Ha a még ki nem fizetett, tévesen kiállított számla összege ellen a Felhasználó csak a számlán feltüntetett fizetési határnapot követően él reklamációval, ebben az esetben a helyesen meghatározott összeg után az eredeti fizetési határidő szerint köteles késedelmi kamatot fizetni.

 

Ha a Felhasználó egy már megfizetett számla összege ellen szólal fel és reklamációja jogos, úgy a Szolgáltató a tévesen megállapított összeget a Felhasználó részére 8 napon belül jóváírja vagy visszatéríti.

 

3.1 Számlakiegyenlítés

 

A kibocsátott számlán feltüntetett esedékes díj összegét az Felhasználó a számlán feltüntetett fizetési határidőn belül köteles a Szolgáltató számlájára banki átutalással teljesíteni. A teljesítés időpontja az a nap, amikor a számla ellenértékét a Szolgáltató bankszámláján jóváírták.

 

A Szolgáltatás díjának megfizetéséért a Felhasználó hivatalos képviselője a felelős, függetlenül a Szolgáltatás tényleges igénybe vevőjétől.

 

Ha a Felhasználó 30 napon túli fizetési késedelembe esik és többszöri, írásbeli felszólítás ellenére sem egyenlíti ki az esedékes számlá(ka)t, a számlák kiegyenlítéséig a Szolgáltató korlátozhatja a Szolgáltatás nyújtását.

 

Szolgáltató jogosult a Felhasználó fizetési késedelme esetén a ki nem egyenlített összeg után a fizetési határidőt követő első naptól a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő, de minimum 5 % késedelmi kamat megfizetésére kötelezni Felhasználót.

 

A Felhasználót alaptalan számlareklamáció esetén is – a ki nem egyenlített összeg erejéig – a fenti mértékű késedelmi kamatfizetési kötelezettség terheli.

 

A Szolgáltató a fel nem számított vagy tévedésből be nem szedett díjat az esedékesség napjától számított egy éven belül követelheti, a tévesen felszámított, illetve beszedett díjakra egy éven belül fogad reklamációkat.

 

 

 

  1. A Felhasználó jogai és kötelezettségei

 

4.1  A Felhasználó jogai

 

A Felhasználó a Szerződésben és mellékleteiben foglaltak maradéktalan betartása, illetve a mindenkor érvényes árlista szerinti díjak megfizetése esetén jogosult az általa megrendelt Szolgáltatás teljes körű igénybevételére.

 

A Felhasználó jogosult a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges egyedi azonosítójának, illetve az azokhoz tartozó jelszavaknak a megváltoztatására.

 

4.2 A Felhasználó kötelezettségei

 

A Felhasználó köteles a Szolgáltatás iránti igény bejelentése előtt informálódni a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatásokat, valamint az ÁSZF-et áttanulmányozni.

 

A Felhasználó köteles a valóságnak megfelelő adatokat szolgáltatni a Szolgáltatónak a Szerződés megkötése során. 

 

A Felhasználó a Szerződés megkötése során, és a Szerződés tartama alatt is köteles együttműködni a Szolgáltatóval, köteles tájékoztatni a Szolgáltatót az Szerződést érintő minden lényeges körülményről, adatváltozásról.

 

A Felhasználó együttműködési kötelezettségének körébe tartozik különösen - a Szolgáltatás rendeltetésszerű használata érdekében - a rendszer üzembe helyezése során, valamint a rendszer használatával kapcsolatos oktatás, betanítás során a Felhasználó jelenléte, részvétele, tekintettel arra, hogy a rendszer beállítása a Felhasználó egyedi igényeinek és körülményeinek megfelelően történik. Ennek érdekében Felhasználó az üzembe helyezés során köteles biztosítani a szükséges átállási és betanítási időt a Felek által előre meghatározott időpontokban a rendelő aktív, napi működési idejében.

 

A Felhasználó köteles az ÁSZF-ben foglaltakat a Szolgáltatás igénybevétele során betartani.

 

A Felhasználó köteles a Szolgáltató szerződésszerű teljesítését elfogadni, és a teljesítés után járó díjat Szolgáltatónak megfizetni a Szerződésben, valamint a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint.

 

A Felhasználó köteles az igénybe vett Szolgáltatást kizárólag törvényes célokra, a hivatkozott szabályzatokban, a hivatkozott dokumentumokban foglaltaknak megfelelően, rendeltetésszerűen használni. Amennyiben Felhasználó a Szolgáltatás igénybe vétele, használata során akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató hálózatának rendeltetésszerű működését, a Szolgáltatás használatával harmadik fél jogos érdekeit vagy a vonatkozó hatályos jogszabályokat sérti, a Szolgáltató jogosult a Felhasználó egyidejű értesítésével a Szolgáltatás teljes, vagy részleges korlátozására.

 

Felhasználó a Szolgáltatói Szerződés aláírásával elismeri, hogy tisztában van az internetes levélküldés szabályaival, továbbá tudomásul veszi, hogy a rendszerből kiküldött anyagok tartalmáért (pl.: elektronikus levél, tájékoztató, egyéb dokumentum … stb.) a Szolgáltató semmilyen felelősséggel nem tartozik.

 

Szolgáltató a Szolgáltatás igénybe vételekor Felhasználó részére felhasználói fiókot/fiókokat (továbbiakban: Fiók) hoz létre, mely(ek)hez egyedi azonosítót és jelszót kap. Felhasználó köteles a Fiókjával kapcsolatos adatokat gondosan megőrizni, annak tartalmát, Fiókjával és/vagy jelszavával kapcsolatos információkat harmadik személyekkel nem oszthatja meg, kizárólag a Felhasználó felelőssége a Fiók bizalmas jellegének és biztonságának fenntartása, továbbá kizárólag a Felhasználó felel minden olyan tevékenységért, amely a Fiókjában vagy a Fiókján keresztül történik, valamint vállalja, hogy a Fiókja biztonságának bármilyen megsértéséről haladéktanul értesíti a Szolgáltatót. A Felhasználó teljes körű felelősséggel tartozik minden olyan Szolgáltatás használatáért, amelynek során a hozzáférés jelszaván keresztül történik. A Felhasználót jelszavának titokban tartásával kapcsolatosan teljes körű felelősség terheli.

 

Felhasználó jogosult a részére létrehozott Fiók elérési jogosultságának kezelését a tevékenysége végzésével összefüggésben foglalkoztatott munkatársa részére is biztosítani a Fiókhoz történő hozzáadással, továbbá jogosult a meglévő munkatársak adatait módosítani, a munkatársat aktiválni, illetve inaktiválni, törölni. Ezen esetekben is a Felhasználó felelőssége saját jelszavának biztonságos tárolása, ezért, illetve az ebből eredő károkért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.

 

 

Amennyiben a Felhasználó a rendszert nyilvános helyen (pl. internetkávézó, repülőtéri váró, … stb.) használja, a rendszerben megvalósított védelmi intézkedések mellett az adatok védelme érdekében szükség van az alábbi biztonsági lépésekre:

Amennyiben a Szolgáltató ésszerűen elvárható gondossággal és szakértelemmel járt el az információk védelme érdekében, úgy nem felelős semmilyen veszteségért, amely a Felhasználó Fiókjának jogosulatlan használata során merült fel annak következtében, hogy a Felhasználó nem tartotta be a fenti szabályokat.

  1.  A Szolgáltató jogai és kötelezettségei

 

5.1 A Szolgáltató jogai

 

A Szolgáltató jogosult megtagadni a szerződéskötést indokolt esetben, különösen amennyiben a Felhasználó által szolgáltatott adatok nem felelnek meg a valóságnak és a Felhasználó a Szolgáltató felhívására sem módosítja azokat.

 

A Szolgáltató jogosult a Felhasználó által megadott, illetve a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos adatokat saját nyilvántartásában tárolni, így különösen a 2.1 pontban felsorolt tevékenysége végzésével összefüggésben keletkezett és tudomására jutott adatokat.

 

A teljesítés során a Szolgáltató jogosult alvállalkozót igénybe venni, amelyről nem köteles értesíteni a Felhasználót. A Szolgáltató az alvállalkozó teljesítéséért úgy felel, mintha a munkát teljes egészében maga végezte volna el. A Szolgáltató a Szolgáltatás teljesítésébe bevont alvállalkozói tevékenységet, termékeit saját tevékenységére vonatkozó szabványok szerint köteles ellenőrizni. A Szolgáltató gondoskodik róla, hogy alvállalkozója a Szolgáltató által vállalt üzleti titoktartásnak megfelelően folytassa a tevékenységét.

 

5.2 A Szolgáltató kötelezettségei

 

A Szolgáltató köteles a jelen ÁSZF-ben meghatározottak szerint eljárni a Szolgáltatás nyújtása során, köteles a jelen ÁSZF-ben meghatározott Szolgáltatást a Felhasználó részére biztosítani, a hozzátartozó rendszert rendeltetésszerűen működtetni.

 

A Szolgáltató köteles biztosítani a Felhasználó kiszolgálásához szükséges Ügyfélszolgálati iroda működését.

 

Szolgáltató köteles haladéktalanul értesíteni Felhasználót a tudomására jutott minden olyan körülményről, amely a Szolgáltatás teljesítését megakadályozná, vagy hátráltatná. Az értesítési kötelezettség elmulasztásából eredő szolgáltatási szint csökkenés miatti felelősség a Szolgáltatót terheli.

 

Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szolgáltatott szoftver a 0-24 órás szolgáltatási szintet évi 99%-os rendelkezésre állással teljesíti, mely maximálisan évi 3,65 nap leállási lehetőséget biztosít a Szolgáltatás számára, előre tervezett és bejelentett karbantartási időkkel és egyéb felmerülő problémákkal együtt. A Szolgáltató a Felhasználó egyedi kérésre a rendelkezésre állásról jelentést bocsát ki.

 

Amennyiben Felhasználó késedelmes információ szolgáltatása, vagy más okok miatt Szolgáltató – saját befolyásán kívül eső körülmény következtében – az ÁSZF-ben vállalt rendelkezésre állást nem tudja biztosítani, köteles erről haladéktalanul tájékoztatni Felhasználót.

 

A Szolgáltató a rendelkezésére bocsátott, illetve tudomására jutott adatokat – jogszabályi kötelezettséget és jelen ÁSZF-ben megadott eseteket kivéve – harmadik személynek kizárólag az érintett személyek beleegyezésével adhatja át.

 

 

  1. A Felek felelőssége és kárfelelősség, felelősségkorlátozás

 

6.1 A Felhasználó felelőssége

 

Amennyiben Felhasználó a jelen ÁSZF-ben megfogalmazott kötelezettségeinek elmulasztásával, vagy be nem tartásával kárt okoz, az ebből eredő károkért a polgári jog általános szabályai szerint felel.

 

 

 

6.2 A Szolgáltató felelőssége

 

Tekintettel a szolgáltatás díjmentességére, Szolgáltató soha semmilyen körülmények között nem tartozik pénzügyi felelősséggel a neki felróható hibák vagy vélelmezett okozott kárért.

 

 

6.3  Felelősségkorlátozás

 

Szolgáltató a Felhasználó(k) magatartásáért más Felhasználókkal, páciensekkel, illetve harmadik személlyel szemben felelősséggel, illetve helytállási kötelezettséggel nem tartozik.

 

A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan károkért, amelyekért a Felhasználó számítástechnikai berendezésein vagy egyéb tulajdonában lévő eszközein található számítástechnikai vírus vagy programfelelős, különös tekintettel, de nem kizárólagosan keylogger program használatából eredő jelszólopás. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a rendszer internetszolgáltató hibájából történő elérhetetlenségéért, illetőleg az internetszolgáltató nem megfelelő sebességű működéséért.

 

A Szolgáltató nem vállal felelősséget olyan kárért, amely a Szolgáltatás felelőtlen, szakszerűtlen, jogszerűtlen, ÁSZF ellenes használatából ered, továbbá a Felhasználónak a Szolgáltatás igénybe vételével remélt anyagi hasznának a vártnál csekélyebb mértékéért, az anyagi haszon elmaradásáért, illetve veszteségért.

 

A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó magatartása folytán esetlegesen bekövetkező személyes, illetve bizalmas információk elvesztéséért, a Felhasználó által használt hardverek vagy egyéb szoftverek egészének vagy egy részének használhatatlanságáért, személyi sérülésből, illetve bármely kötelezettség teljesítésének elmulasztásából eredő bármilyen jellegű kárért vagy veszteségért.

 

  1. Felek együttműködése

 

7.1 Hibaelhárítás, ügyfélszolgálat

 

FREE terméket használó Felhasználó nem jogosult telefonos ügyfélszolgálatra, csak e-mail-ban a support@flexi-dent.hu e-mail címen teheti fel kérdéseit. Szolgáltató Ügyfélszolgálata megtagadhatja a telefonos segítségnyújtás a Flexi-Dent FREE termék esetében.

 

A kármegelőzési és kárenyhítési kötelezettség teljesítéseként a Felhasználó vállalja, hogy a Szolgáltatót haladéktalanul értesíti, ha észleli, hogy a Szolgáltatás nem vagy nem kielégítően működik, továbbá ha a Szolgáltató számlázása eltér az ÁSZF-ben foglaltaktól. A Szolgáltató nem felel azokért a károkért és/vagy költségekért, amelyek azzal összefüggésben merülnek fel, hogy a Felhasználó a fenti kötelezettségét nem, vagy csak késedelmesen teljesíti.

 

Felhasználó az esetleges panaszaival Szolgáltatót a support@flexi-dent.hu címen keresheti fel. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató Ügyfélszolgálata kizárólag az aktív rendszerrel rendelkező olyan Felhasználóknak áll rendelkezésére, akiknek nincs számlatartozásuk a Szolgáltató felé, illetve amennyiben korábbi számlatartozás miatt a rendszerük felfüggesztésre került, kizárólag a felfüggesztés feloldása után. Egyéb személyek kiszolgálását a Szolgáltató Ügyfélszolgálata megtagadhatja.

 

A Felhasználó a karbantartási, illetve hibaelhárítási munkálatokhoz szükséges mértékben köteles biztosítani a Szolgáltató részére a Felhasználó rendszerébe történő bejelentkezést. Ha a Szolgáltató a Felhasználó által igényelt hibaelhárítás során megállapítja, hogy a hibát nem a Szolgáltató tulajdonát képező rendszer okozta, felhívja a Felhasználót a szükséges intézkedések megtételére. A Felhasználó köteles helytállni a Szolgáltatás nem rendeltetésszerű használatával keletkező károkért. 

 

A Szolgáltató a részére beérkező hibajelzések kivizsgálását, a beérkezést követően, de legkésőbb 5 munkanapon belül köteles megkezdeni. A hibaelhárítás várható időtartamáról, amennyiben az a 10 munkanapot meghaladja, Szolgáltató minden érintett Felhasználót elektronikus úton köteles tájékoztatni.

Amennyiben a Szolgáltató a hiba bejelentéstől számított 30 napon belül – figyelembe véve a műszakilag indokolt meghosszabbítás idejét is – nem tudja a saját érdekkörében felmerült hibát elhárítani, a Felhasználó jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani. Ilyen esetben Szolgáltató a Felhasználónak az ebből eredő kárát köteles megtéríteni.

 

Ha a Szolgáltató a hibaelhárítás során megállapítja, hogy a Felhasználó az ÁSZF vonatkozó részeiben meghatározott valamely magatartása a Szerződés Szolgáltató általi felmondására adhat okot, a Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét a szerződésszegésnek 15 napon belüli megszüntetésére, amely határidő eredménytelen eltelte esetén a Szerződést az ÁSZF-ben részletezett szabályok mellett felmondja.

 

Amennyiben Szolgáltató a részére beérkező, egyedi hibajelzések kivizsgálása során azt állapítja meg, hogy a hiba olyan oknál fogva keletkezett, mely a Felhasználó olyan szakszerűtlen vagy rendeltetésellenes rendszer használatára vezethető vissza, melyről korábban a rendszer használatával kapcsolatos oktatás, betanítás során a Szolgáltató a szükséges tájékoztatást és ismeretet átadta Felhasználó részére, úgy Szolgáltató jogosult eseti díjat felszámolni, melynek összege a mindenkori árlistában meghatározott elvégzett munkaóra alapján elszámolt díj. Szolgáltató ezen összeget havi 3 alkalomnál több alkalommal bejelentett egyedi hibajelzés után jogosult felszámítani a Felhasználónak.

 

Amennyiben a Felhasználó a hibaelhárítási munkálatokat követően egyedileg igényli, úgy Szolgáltató köteles utólag hiba-jegyet és összefoglalást küldeni a hibáról.

 

7.2 Magatartás

 

Felhasználó a Szerződés megkötésével és az ÁSZF elfogadásával tudomásul veszi az alábbiakat:

 

Felhasználó nem küld olyan email-t, SMS-t vagy csatolt állományt a rendszerből, amely

 

 

továbbá kerüli az olyan kifejezések használatát az üzenetek küldése során, melyeket a spam szűrők spam-gyanúsként értékelnek, így különösen ami

 

 

 

7.3  Titoktartás, adatvédelem

 

a) Titoktartás

 

A Felek kötelezettséget vállalnak arra, hogy a Szolgáltatás nyújtása, illetve igénybevétele során tudomásukra jutott üzleti titkokat a tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvényben foglaltak szerint, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben foglaltak szerint megőrzik.

 

A Felek a Szerződés teljesítése kapcsán tudomásukra jutott bármely adatot, tényt, információt, tervet vagy dokumentumot kizárólag a többi fél előzetes írásbeli hozzájárulásával adhatják át harmadik személynek.

 

A Felhasználó a rendelkezésére bocsátott anyagokat, adatokat, dokumentumokat, információkat stb. – így különösen, de nem kizárólagosan a szoftverrel kapcsolatos információkat – a Felek között létrejött Szerződés keretén kívül nem használhatja fel, azokat a Szolgáltató érdekeit sértő vagy veszélyeztethető módon nem kezelheti, harmadik fél számára semmilyen formában nem szolgáltathatja ki, kivéve, ha a harmadik Felet a Szolgáltató erre feljogosítja.

 

A titoktartási kötelezettség és megsértésének következményei a Feleket időbeli korlátozás nélkül mindaddig terhelik, amíg a titok ill. tárgya Magyarországon jogszerűen nyilvánosságra nem kerül.

 

Felek tudomásul veszik, hogy tény vagy adat illetéktelen harmadik személlyel történő szóbeli közlése is nyilvánosságra hozatalnak minősül.

 

Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy a jelen szerződés alapján őt terhelő kötelezettségeket, különösen a titoktartásra vonatkozó előírásokat – az e szerződésben meghatározott időpontok kifejezett figyelembevételével – az e szerződés teljesítése során közreműködő munkavállalóival, megbízottjaival, szakértőivel és esetleges alvállalkozóival szemben is érvényesíti, valamint erre vonatkozóan szerződést köt velük.

 

A titoktartási kötelezettség és megsértésének következményei Feleket időbeli korlátozás nélkül mindaddig terhelik, amíg a titok, ill. tárgya Magyarországon vagy más nemzetközi piacon jogszerűen nyilvánosságra nem kerül. Amennyiben a titok, ill. tárgya sohasem kerül nyilvánosságra Magyarországon, ill. a más nemzetközi piacon, úgy Felek titoktartási kötelezettsége nem szűnik meg.

 

Bármely Félnél bekövetkező jogutódlás esetén a titoktartási kötelezettség a jogutóddal szemben is értelemszerűen fennáll.

 

Amennyiben a Felek vagy közreműködőjük a jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettségüket megszegik, úgy a kötelezettségszegő Fél köteles - kártérítés és sérelemdíj fizetésével - megtéríteni a másik Félnek azt a kárát, amelyet a jelen szerződésben meghatározott titokvédelmi kötelezettsége megszegésével okoz.

 

b) Adatvédelem

 

A Szolgáltató a Felhasználó által önkéntes adatszolgáltatás keretében rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, kizárólag az egyes Felhasználók azonosításához, illetve a szolgáltatás teljesítéséhez, a sikeres teljesítéshez szükséges mértékben és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben meghatározottak szerint használja fel.

 

Felhasználó köteles az alkalmazottait, alvállalkozóit, pácienseit tájékoztatni arról, hogy a Szolgáltatás igénybe vétele és használata során tudomására jutott adatokat a Szolgáltatásban tárolja, valamint kezeli, mely Szolgáltatást a Szolgáltatótól, mint adatkezelőtől veszi igénybe. Amennyiben a Felhasználó ezen kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az ebből származó valamennyi hátrány – vagyoni és nem vagyoni - megtérítéséért teljes kártérítési felelősséggel tartozik, továbbá a helytelen adatkezelésből származó jogkövetkezmények is Felhasználót terhelik.

 

 

 

 

 

 

  1. Szerzői jogok

 

A Szolgáltatás tárgyát képező szoftver kizárólagos tulajdonosa a Szolgáltató.

A rendszer tartalma (pl.: szöveg, adat, videó-, audió-, képfelvétel, forráskód, fejlesztési dokumentáció stb.) – ide nem értve a Felhasználó által a rendszerbe rögzített, importált … stb. tartalmat  - a Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezi, annak – akár online, akár nyomtatott vagy bármilyen egyéb módon történő – felhasználására kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulásával kerülhet sor. A rendszer egyes részei kizárólag saját felhasználás céljából menthetők vagy nyomtathatóak. Ez a jogosultság azonban nem jelent hozzájárulást a letöltött anyagok kereskedelmi céllal történő többszörözéséhez, terjesztéséhez, hozzáférhetővé (letölthetővé) tételéhez, adatbázisban való tárolásához, illetve bármilyen átdolgozásához. A rendszerben található képeket harmadik személyek csak kifejezett engedéllyel használhatják fel. Az engedély nélkül történő felhasználásuk sérti a szerzői és a személyiségi jogokat.

 

  1. Vis maior

 

Vis maiornak minősül minden olyan rendkívüli, a Szerződés létrejötte után bekövetkező, a Szolgáltató érdekkörén és ellenőrzésén kívül álló, előre nem látható esemény, amely a Szolgáltató által elháríthatatlan, és a Szolgáltatás teljesítését akadályozza vagy meghiúsítja.

 

Vis maior esetén mindkét fél mentesül a Szerződés teljesítésének kötelezettsége alól.

 

Vis maior esetében a Szolgáltató legkésőbb 5 munkanapon belül írásban értesíti Felhasználót a felmerült helyzetről.

           

  1. A Szerződés módosítása, megszűnése, kötbér

 

10.1 Az ÁSZF módosítása

 

A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. A módosításról Szolgáltató köteles a Felhasználót a hatálybalépés előtt legalább 15 nappal értesíteni. Ha a Felhasználó a módosítást nem fogadja el, jogosult a Szerződést felmondani.

 

10.2 A Szerződés módosítása

 

A Szerződés módosítását a Felek bármelyike kezdeményezheti. A módosítás csak közös megegyezéssel jöhet létre.

 

10.3 A Szerződés megszűnése

 

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti Szerződés megszűnik:

 

 

A Szerződés megszűnése esetében a Szolgáltató beszünteti a Szolgáltatás nyújtását és a már kifizetett díjak nem téríthetőek vissza a Felhasználó számára.

 

10.3.1. A Felhasználó megszűnése vagy halála

 

A Felhasználó halála vagy jogutód nélküli megszűnése esetében a Szerződés azonnali hatállyal megszűnik.

 

 

10.3.2. Felmondás

 

11.3.2.1. Rendes felmondás

 

A Felek bármelyike kezdeményezheti írásban a Szerződés felmondását a Szerződésben kikötött határozott idő lejártát követően. A Szerződés felmondási ideje 30 nap, amely a felmondás kézhezvételének napján kezdődik.

 

10.3.2.2. Rendkívüli felmondás

 

Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani írásban és indoklással ellátva az alábbi esetekben:

Abban az esetben, amennyiben a Felhasználó a Szerződést a Szolgáltatóval megköti, azonban a Szerződés alapján a Szolgáltatás paraméterezése, annak Felhasználó részére történő betanítása a Szerződés megkötésétől számított 60 napon belül sem kezdődik meg a Felhasználónál bekövetkezett oknál fogva (így különösen, de nem kizárólagosan, amikor a Szerződés megkötését követően a Felhasználó a továbbiakban nem veszi fel a Szolgáltatás beállítása és használata érdekében a kapcsolatot a Szolgáltatóval), Szolgáltató jogosult megfelelő határidő tűzésével írásban felszólítani a Felhasználót a paraméterezés és betanítás érdekében történő közös időpont egyeztetésére, valamint a Szolgáltatás nyújtásának tényleges megkezdésére. Amennyiben ezen határidő eredménytelenül telik el, Szolgáltató jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani írásban és indoklással ellátva. Ezen esetben a 11.4. pontban foglalt szabályok maradéktalanul irányadóak.

A Szerződés a felmondás kézhezvételével egyidőben megszűnik.

 

A Felhasználó jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani írásban és indoklás nélkül, bármikor.

 

A Szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató 15 munkanapon belül ellenszolgáltatás nélkül a Felhasználó rendelkezésére bocsátja a Felhasználó által a rendszerben rögzített adatokat, képeket, dokumentumokat elektronikus formában, oly módon, hogy az a Felhasználó számára is feldolgozható adat legyen (EXCEL, CSV), amennyiben Felhasználó az esedékes tartozásait kiegyenlítette a Szolgáltató részére.

 

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az ily módon megkapott adatokszakértői segítség nélkül egyéb szoftverek által esetlegesen nem lesznek olvashatók. Felhasználó továbbá tudomásul veszi, hogy a napi rendszeres részleges adatmentés (páciens adatok, kezelés történet) lehetséges a szoftveren a Szolgáltató közreműködése nélkül is.

 

A Szerződés megszűnése esetén a Szolgáltató az előre kifizetett havi bérleti díj arányos részét 30 napon belül visszatéríti a Felhasználó részére, amennyiben a Felhasználó az esetleges tartozását kiegyenlítette a Szolgáltató részére.

 

A Szolgáltató köteles a Felhasználó személyes adatait a Felhasználó kérésére haladéktalanul törölni. Amennyiben a Felhasználó a törlést nem kéri, a Szerződés megszűnését követően a Szolgáltató a Felhasználó adatait 30 napig tárolja, majd törli azokat.

 

 

  1. Jogkikötés, jogviták esetén követendő eljárás

 

A Felek kölcsönösen megállapodnak abban, hogy bármilyen vitás kérdés vagy panasz felmerülése esetén, a vita jogi útra való terelése előtt megkísérlik a békés úton, tárgyalással történő egyeztetést. A kezdeményező fél kötelessége, hogy minden érintett többi felet haladéktalanul értesítsen, és teljeskörűen tájékoztasson az ügy minden vonatkozását illetően.

 

Az egyeztetés minden résztvevőjét írásban értesíteni kell az egyeztetés időpontjáról azt megelőző 10 munkanapon belül, és írásban meg kell számukra küldeni a bejelentést, a Szolgáltató válaszát és egyéb szükséges információkat tartalmazó dokumentumokat. Amennyiben az egyeztetés a panasz benyújtásától számított 30 napon belül nem vezet eredményre, akkor a bejelentő peres útra terelheti az ügyet.

 

Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyv és az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseire.

 

Jelen ÁSZF-ben szereplő kifejezések, fogalmak részletes meghatározását a jelen ÁSZF tartalmazza; minden további kifejezést a magyar jogszabályok alapján, a magyar nyelv szabályai szerint, a szavak általánosan elfogadott mindennapi jelentése szerint kell értelmezni.